Kurumsal Bakım Anlaşmaları

Günümüz dünyasında işletmelerin olmazsa olmazlarının başında bilgi teknolojileri ürünleri gelmektedir. Şu an ülkemizin en az gelişmiş bölgelerinde dahi her kurum içinde en az bir notebook veya masaüstü bilgisayar ve çevre birimi bulunmaktadır. Çünkü artık çağımız ve gereksinimlerimiz bunu zorunlu kılmaktadır. Kendi halinde bir esnaf bilgi teknolojileri ürünlerini daha çok eğlenme ve sosyalleşme amacı ile kullanırken kobilerimiz için ise tüm bu ürünler sürdürülebilir hizmetin en büyük kaynağını oluşturmaktadır.

Hal böyle olunca işletmeler kullandıkları bu ürünlerin işlevselliğinin bozulmaması ve arıza yapmaması için çaba göstermek, bakım onarım işlemlerini aksatmamak durumundadır. Bu görevi orta ve büyük ölçekli firmalarda IT departmanları yapmaktadır. Ancak küçük işletmelerde bu hizmet dışardan bir bilişim firmasından alınmaktadır.

Bu alanda alacağınız hizmeti bir seviyeye kadar kendiniz de yürütebilirsiniz ancak konu elektronik devre arızalarına geldiğinde artık uzman bir ekibin müdahalesi şart olmaktadır. Gönül ister ki hiçbir arıza elektronik ekipman seviyesine inmesin ama bu durum mutalaka gerçekleşecektir. İşte tam da burada devreye bilişim firmalarının küçük işletmelere sağladığı “Kurumsal Bakım Anlaşması” giriyor.

Nedir bu “Kurumsal Bakım Anlaşması”?

Sözleşme kapsamında işletmenizdeki bilgi teknolojileri ürünlerinin (masaüstü/ dizüstü bilgisayar, monitör, yazıcı, fax, modem, tarayıcı, router vb…) periyodik olarak bakım ve onarımının yapılarak, beklenmeyen bir anda arıza yapıp işlerinizin aksamasına engel olmayı amaçlayan anlaşmadır.

Bu kapsamda; anlaşma yaptığınız bilişim firması, sorun olsun veya olmasın işletmenizi periyodik olarak ziyaret eder veya uzaktan bağlantı yöntemi ile cihazların güncel durumunu takip eder. Gerekli dönemlerde kullandığınız cihazların elektronik devre temizliğini sağlar ve arıza olasılığını minimuma indirir. Periyodik almış olduğunuz bu teknik servis hizmeti sayesinde siz de işinize odaklanır, boşa zaman kaybetmemiş olursunuz.

Bakımsızlık sebebiyle en sık arıza veren ürünlerin başında dizüstü bilgisayarlar gelmektedir. Sıkça karşılaşılan sorunlar ise:

  • Şarj soketi arızası
  • Batarya arızası
  • Sıvı teması sebebiyle oluşan arızalar
  • Kirlilik sebebiyle oluşan aşırı ısınma kaynaklı arızalar
  • Klavye arızaları

Yukarıda sayılan maddelerin tamamına yakınının çözümü uzmanlık gerektiren teknik servis hizmetleridir. Bir saat dahi bilgisayarınızın çalışmaması işlerinizi aksatacak ve müşteri mağduriyeti oluşturacaksa, siz siz olun alanında uzman bir teknik servis hizmeti alabileceğiniz bir bilişim firması ile “Kurumsal Bakım Anlaşması” yapın ve süprizlere kapıyı kapatın.