Ticarette Dijital Pazarlamanın Önemi

Günümüz dünyasında sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmak oldukça zorlaştı. Çünkü artık rekabet ortamı hiç olmadığı kadar çetin ve zorlu. Benzer işleri yapan çok fazla işletme mevcut. Ayakta kalmayı başarabilenler genel de geçmişi çok kuvvetli yani kemik müşteri kitlesine ulaşmış firmalar yada oyunu kuralına göre oynayanlardır.

20. yüz yılda başarının anahtarlarından biri farkındalık yaratmaktır. A ürününü veya hizmetini yüzlerce firma veriyorsa, tüketici neden sizi tercih etmeli? Ya da tüketicinin sizi tercih etmesi için neler yapmalısınız? Eğer sizde çağa ayak uydurmalıyım, daha fazla görünür ve hızlı ulaşılabilir olmalıyım diyorsanız ihtiyacınız olan şey “Dijital Pazarlama” hizmetleridir.

Çok basit örneklerle ticaret için “Dijital Pazarlama” nedir? Size nasıl katkı sağlar açıklamaya çalışalım.

İhtiyacınız olan bir ürün var ve araştırma aşamasındasınız. Artık birçok tüketici, web üzerinden ön araştırma yapmadan satın alma yolunu tercih etmiyor. Verdiğiniz hizmet veya sattığınız ürün herhangi bir pazar yerinde (N11, Hepsiburada, Trendyol, Gitti Gidiyor, Amazon vb...) yoksa hatta bir web siteniz dahi yoksa, sizin için sonun başlangıcı başladı diyebiliriz. Çünkü bu durumda rakipleriniz size göre daha ulaşılabilir durumda ve siz de hızlı bir şekilde pazarda payınızı kaybediyor durumdasınız.

Peki tam tersi durumda ne gibi olasılıklar mevcut, şimdi de onu irdeleyelim. Verdiğiniz hizmet veya ürünleriniz bir pazar yeri platformunda sergilenmekte ve web siteniz de mevcut. Bu durumda da sizin gibi aynı koşullara sahip yüzlerce firma ile daha görülebilir ve ulaşılabilir olma savaşı vereceksiniz. Sizce bu savaşın kazananı kim olacak? Tabi ki ürün ve hizmetlerini doğru ve özgün şekilde pazarlayanlar her zaman ön planda olacaktır.

Tüketicinin ürün veya hizmet araştırması yaparken birçok alternatif ile karşı karşıya kaldığı bir durumda; birbirinin aynı, kopyala yapıştır içeriğe sahip ürün ve hizmetler arasından sizi tercih etme olasılığı oldukça düşüktür. Bu sebeple her zaman ürünlerinizi pazara sunarken, özgün ürün fotoğraflarına ve ürün detay içeriğine sahip olmasına dikkat etmelisiniz. Hatta imkânınız varsa her ürüne özel görsel öğelerden oluşan ve literatürde “lifestyle ürün içeriği” olarak geçen çalışmalar yapabilirsiniz.

Tabi ki bahsi geçen bu işlemler belirli alanda uzmanlık gerektiren konulardır. Dijital pazarlama alanında hizmet veren birçok kurum bulunmaktadır. Bu alanda hizmet alabileceğiniz başlıkları:

  • E-Ticaret Sistemleri Danışmanlığı
  • Sosyal Medya Danışmanlığı
  • Ürün Katalog ve Grafik Hizmetleri
  • Reklam ve Pazarlama Hizmetleri
  • Ürün/Hizmet Bazlı Video Banner Hizmetleri

gibi listeleyebiliriz.

Aslında tüm bu başlıklar birbirinin devamı hatta biri olmazsa diğeri de olmaz niteliktedir. Hepsini bir bütün olarak kullandığınızda ise karşılığını mutlaka alacağınız hizmet kalemleridir. Büyük ölçekli firmalarda hali hazırda bu işleri yapan departmanlar bulunmaktadır. Kobi seviyesindeki işletmelerin yapması gereken de bu alanda dışardan danışmanlık veya direk hizmet almaktır.